خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/20 - 10:28
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
خدادادی در دیدار با با مقامات پارلمانی اوکراین:

اروپا باید پایبندی به تعهدات خود در برجام را اثبات کند

رییس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین با مقامات پارلمانی اوکراین دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سلمان خدادادی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین  که در راس هیاتی از این گروه دوستی پارلمانی  به کی یف سفر کرده است در دیدارهای جداگانه ای با تاراسوک معاون کمیته روابط خارجی پارلمان و همچنین سرکئی کاپلین رییس کمیته اجتماعی پارلمان اوکراین پیرامون موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.



خدادادی در دیدار با تاراسوک، معاون کمیته روابط خارجی پارلمان اوکراین، با اشاره به مراودات دوستانه و رو به رشد و تشکیل کمیسیون مشترک بازرگانی و اقتصادی میان دو کشور، زمینه فعالیت در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری  را مساعد ارزیابی کرد و بر توسعه و گسترش همکاریهای دوجانبه، تاکید نمود.



وی گفت: باید از  ظرفیت های پارلمانی در تقویت هر چه بیشتر روابط دوستانه و گسترش همکاریهای دوجانبه در راستای منافع دو ملت استفاده کرد. 

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین افزود:  نباید اجازه داد  بداخلاقی های سیاسی برخی از کشورهای بزرگ در روابط دوستانه فی مابین  تاثیر بگذارد.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین با اشاره به پایبندی ایران و انجام کلیه تعهدات خود در توافق برجام و خروج یک جانبه آمریکا از این توافق، آنرا نقض آشکار قوانین بین المللی خواند و تصریح کرد: آمریکا بار دیگر نشان داد که غیر قابل اطمینان است و این باور در عرصه جهانی نیز  اثبات شد. وی خاطرنشان کرد :در حال حاضر  اروپا باید پایبندی به تعهدات خود در برجام را به ایران اثبات کند.





سلمان خدادادی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و سرکئی کاپلین رییس کمیته اجتماعی پارلمان اوکراین نیز در دیدار با یکدیگر به تشریح وظایف، قانون گذاری و نظارت در حوزه فعالیت کمیسیون های خود در بخش های مختلف تامین اجتماعی، صندوقهای بیمه و بازنشستگی،تعاونی و اتحادیه های کارگری، حقوق شهروندی و خانواده پرداختند و تجربیات یکدیگر را در حهت ارتقاء سطح همکاریها در حوزه اجتماعی به بحث و تبادل نظر گذاشتند. 



خانم آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین، در بخش دیگری از این دیدار  سوالاتی در خصوص قوانین مربوط به زنان در بخش تامین اجتماعی،  بیمه زنان خانه دار،  ازدواج زنان و همچنین قوانین مربوط به حقوق شهروندی معلولین مطرح کردند که پاسخ های لازم توسط رییس کمیته اجتماعی پارلمان اوکراین داده شد. 



بشیر خالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان و دیگر عضو گروه دوستی پارلمانی کشورمان با اوکراین نیز در بخشی از این دیدار به قوانین سلامت در حوزه درمان و نحوه پوشش بیمه ای خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان اشاره و توضیحاتی در این خصوص به طرف اوکراینی آرائه کرد.



تاراسوک معاون کمیته روابط خارجی پارلمان اوکراین نیز در دیدار با رییس و اعضای گروه دوستی پارلمانی کشورمان، به ظرفیت های ایران در عرصه های گوناگون اقتصادی، تجاری و بازرگانی اشاره کرد و بر علاقمندی مقامات اوکراینی در توسعه و گسترش همکاری با ایران  تاکید نمود و نقش روابط پارلمانی را در توسعه و گسترش همکاریهای دوجانبه در جهت منافع دو ملت  حایز اهمیت خواند.

وی اقدام آمریکا در خروج یک جانبه از برجام را تاسف بار خواند و ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا با یک جمع بندی عاقلانه، بتواند از توانمندی ایران در  حوزه های گوناگون سیاسی،  اقتصادی،  اجتماعی و همینطور بین المللی بهره مند شود.

  • کد خبر : 253192
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار